رنگ استخری ضد جلبک چیست؟

رنگ استخری ضد جلبک چیست؟ آیا با انواع رنگ های استخری آشنا هستید؟ آیا می دانید این نوع رنگ چه مزیت هایی دارد؟ امروزه این نوع رنگ جایگزین سرامیک و کاشی های استخری شده است زیر سازی نیاز ندارد و می توان آن را بر روی انواع نرمه های بتنی و سیمانی اجرا کرد. خاصیت ضد خزه و ضد جلبکی از ویژگی های خاص و منحصر به فرد رنگ استخری ضد جلبک می باشد. در این مقاله به معرفی رنگ استخری ضد جلبک می‌ پردازیم.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بتونه پلاستیک آماده به لینک مراجعه بفرمایید.

 

رنگ استخری ضد جلبک

رنگ استخری ضد جلبک 

این نوع رنگ در حال حاضر جایگزینی مناسب برای سرامیک و کاشی های استخری به حساب می‌ آید که بدون نیاز به زیرسازی قابل استفاده بوده و می توان آن را بر روی انواع نرمه های بتنی و سیمانی اجرا کرد. این رنگ ها کاملاً ضد خزه و ضد جلبک هستند که این ویژگی منحصر به فرد در همین رنگ ها می باشد. به همین دلیل است که در جاهایی مانند آب انبارها و بخش های کشاورزی کاربرد پیدا کرده است. در مکان هایی مانند استخر باغ ها و ویلاها جهت نگه داری کردن آب و هم چنین آبیاری کردن باغات نیز این رنگ ها در اولویت هستند.

شرح رنگ استخری ضد جلبک 

این نوع رنگ ها  به صورت لایه می باشند و پس از اجرا کردن پوششی حدود یک الی دو میلی متری تشکیل می دهند که به نوع و جذب زیرسازی آن بستگی دارد. این رنگ ها بدون نیاز به پرایمر یا حلال و تنها با یک بار رنگ آمیزی کردن نیز قابل اجرا هستند.می دانیم که سرامیک و کاشی های استخری علاوه بر هزینه های بالا و نیاز به زیرسازی کردن، سطح پوششی استخرها را هم نمی توانند به طور یکدست و یکنواخت پوشش دهند و پس از گذشت مدت زمانی این نوع پوشش ها نیاز به بندکشی پیدا می کنند. رنگ استخری ضد جلبک این مشکل را برطرف کرده است.

دز این رابطه بخوانید:

رنگ های پایه آبی برای استخرهایی قابل استفاده هستند که دارای عمق محدود هستند. چون گاهی اوقات ممکن است پوسته پوسته شدن و یا تاول زدن این رنگ ها را در انواع استخرهای روباز ببینید. از طرفی اگر استخر شما دارای آب گرم باشد، ممکن است در داخل آب حل شود که باید پیش از استفاده به این نکات مهم توجه لازم را داشته باشید.این نوع رنگ دارای ذرات اکسید تیتانیوم است که دو ویژگی بسیار مهم را در این گونه رنگ ها ایجاد کرده است:

  1. مقاومت در برابر نور خورشید

مقاومت در برابر نور خورشید و عدم پوسته پوسته شدن در رنگ های استخری ضد جلبک این نوع رنگ ها را خاص و متمایز از دیگر انواع رنگ ها کرده است و جهت استفاده در بسیاری از استخر های روباز و ویلایی مهم هستند.

  1. جلوگیری کردن از رشد جلبک توسط این نوع رنگ

ویژگی مهم دیگر این نوع رنگ پیشگیری کردن از رشد قارچ و جلبک می باشد که برای نگه داری کردن آب در باغات و استخرهای آبیاری اهمیت بسیار زیادی دارد و این دو ویژگی موجب شده است که در حال حاضر رنگ های استخری گزینه ای ایده‌ آل و جایگزین کاشی و سرامیک استخر شوند.

چند نکته در خصوص استفاده از رنگ استخری ضد جلبک

در هنگام استفاده  به نکات زیر دقت لازم را داشته باشید:

عدم استفاده کردن از چسب بتن و پرایمر

پاک سازی کردن بدنه استخر پیش از رنگ آمیزی

پیشگیری از بارندگی یا نشت کردن آب

تعیین کردن تعداد لایه ها جهت رنگ آمیزی

 

رنگ استخری ضد جلبک

 

سخن پایانی

معرفی رنگ استخری ضد جلبک موضوعی بود که در این مقاله به آن پرداختیم. گفتیم که رنگ استخری ضد جلبک چه ویژگی ها و کاربردهایی دارد و امروزه چگونه جایگزین کاشی و سرامیک های استخری شده است. ویژگی های خاص و منحصر به فردی که این نوع رنگ دارد آن را از دیگر رنگ های موجود در بازار متمایز کرده است که ضد جلبک و قارچ بودن و مقاومت در برابر تابش مستقیم نور خورشید از آن جمله می باشد. در سایت Nipponpaint.ir رنگ استخری ضد جلبک بیش تر معرفی شده است. لازم است پیش از استفاده از رنگ استخر با ویژگی ها و خواص آن آشنا باشید تا جهت کاربرد درست از آن استفاده کنید. شما می توانید برای آشنایی با خرید رنگ روغنی به لینک مراجعه بفرمایید.