رنگ آکریلیک نمای شرکت رنگسازی نیپون

رنگ های آکریلیک که در چند سال اخیر وارد بازار رنگ ایران شده اند، به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند توانستند در مدت زمان کمی طرفداران زیادی را به خود جلب نمایند و محبوب شوند. از آنجاییکه نمای هر ساختمان نقش بسیار مهمی در زیبایی خانه ها دارد، امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند از رنگ آکریلیک نما که تنوع رنگی بالایی هم دارد، برای رنگ آمیزی نمای ساختمان خود استفاده نمایند و مطابق میل و خواسته خود یک نمای ویژه و جذاب برای ساختمان ایجاد کنند.

رنگ آکریلیک نما نیپون:

رنگ آکریلیک نما نیپون که بر پایه رزین استایرن آکریلیک می باشد، تحت تکنولوژی کشور ژاپن با فرمولاسیون ویژه طراحی شده است. این رنگ ها پایه آب هستند(با آب رقیق می شوند) و در مقابل رطوبت و آب بسیار مقاوم می باشند. رنگ های آکریلیک نما به دلیل کیفیت بالایی که دارند، قابلیت شستشوی بسیار بالایی داشته و گزینه بسیار مناسبی برای رنگ آمیزی نمای ساختمان ها می باشند.

رنگ آکریلیک نما برای سطوح خارجی بتنی و سیمانی بسیار مناسب می باشد. از مزیت های دیگر این رنگ ها سازگاری با محیط زیست ، خشک شدن سریع، فاقد بوی بد می باشند و اینکه برای رقیق سازی نیازی به استفاده از تینر ندارند. رنگ آکریلیک نما نیپون به صورت ساده، بافت دار، غلظتی، تکسچردار در رنگ های مختلف قابل سفارش می باشند.

این رنگ ها که در حال حاضر با کدهای 899 (رنگ آکریلیک نما ویژه با نام تجاری ودرباند ادونس) و 890 (رنگ آکریلیک نما برتر با نام تجاری پلیتکس برتر) در بازار عرضه می گردند به صورت نیمه مات و مات می باشند. از آنجاییکه رزین استایرن آکریلیک مصرف شده در ودرباند ادونس دارای ویژگی های خاصی از جمله انعطاف پذیری بالا و دمای انتقال شیشه ای پایین می باشد، این رنگ با داشتن خاصیت کشسانی گزینه بسیار مناسبی برای سطوحی هست که دارای ترک های مویی می باشد و رنگ پلیتکس برتر برای سطوحی که دارای موج های زیادی هستند پیشنهاد می گردد تا از نشان دادن موج در نمای ساختمان جلوگیری کند.

  • رنگ آکریلیک نما برتر با نام تجاری پلیتکس برتر، مات می باشد.
  • رنگ آکریلیک نما ویژه با نام تجاری ودرباند ادونس، نیمه مات می باشد.

دستورالعمل رنگ آمیزی:

رنگ آکریلیک نما را به عنوان رنگ رویه برای سطوح خارجی استفاده نمایید. برای رنگی کردن از خمیرهای آکریلیک رنگی پلیتکس یا مادر رنگ آکریلیک پلیتکس استفاده نمایید. قبل از شروع عملیات رنگ آمیزی سطح را کاملا تمیز نمایید که هر گونه آلودگی از روی سطح پاک شود. در صورتیکه سطح نو می باشد ابتدا پرایمر آکریلیک شرکت نیپون با کد 862 را با مقدار مناسب آب رقیق نمایید و روی سطح اجرا کنید بعد از گذشت مدت زمان 1 الی 2 ساعت(در هوای گرم) و 5 الی 6 ساعت(در هوای سرد) عملیات زیرسازی سطح انجام شود و سپس رنگ آکریلیک نما با آب رقیق شده و روی سطح اجرا گردد. میزان رقیق سازی رنگ با آب به درجه حرارت محیط، وسیله رنگ آمیزی و سطح زیر کار بستگی دارد.

در شرایط استاندارد میزان اختلاط رنگ بر حسب درصد وزنی، با قلم مو بین 25-15%، با غلطک 20-10%، با اسپری 30-20% می باشد توجه کنید رنگ غلظتی را به هیچ عنوان با آب رقیق نکنید و حتما با همان غلظت تولید شده توسط شرکت با غلطک روی سطح اجرا گردد.

در مورد سطوحی که قبلا رنگ شده است ابتدا در صورت نیاز سطح را با واتر جت صنعتی شستشو دهید، یا اینکه با سنباده کاملا رنگ های پوسته شده از روی سطح برداشته وسطح تمیز گردد. در مورد سطوحی که مشکل شوره داره حتما با برس شوره ها از روی سطح برداشته شود و سطح با آب شستشو داده شود و تمیز گردد و یا اینکه از محلول ضد شوره جهت از بین بردن شوره ها استفاده گردد. سپس عملیات زیرسازی انجام شود و سپس رنگ نما اجرا گردد. در صورت لزوم لایه بعدی پس از حداقل 2 ساعت اجرا گردد.
رنگ آکریلیک نما شرکت نیپون که در بازار در بسته بندی های چهار کیلویی(گالن)، 5/2 گالن (دبه) و 25 کیلوگرمی موجود می‌باشد، را با استفاده از قلم مو، غلطک، پیستوله و ارلس روی سطح اجرا نمایید. بعد از اتمام کار کلیه وسایل خود را با آب شستشو دهید.

شرایط نگهداری رنگ آکریلیک نما:

  • رنگ را دور از سرما، یخ زدگی، در دمای 45-5 درجه سانتی گراد نگهداری نمایید. دمای محیط و سطح رنگ آمیزی حداقل 15 درجه سانتی گراد باشد. بعد از مصرف درب ظرف را محکم ببندید.
  • بهترین تاریخ مصرف رنگ در صورت رعایت شرایط انبارداری مناسب تا 2 سال پس از تاریخ تولید درج شده روی درب محصول می باشد.

نکات ایمنی:

در صورت خورده شدن این رنگ، شخص را وادار به تهوع نکنید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. در صورت تماس با چشم بلافاصله با آب فراوان شستشو دهید. این محصول به دلیل اینکه با آب رقیق می گردد قابل اشتعال نمی باشد. رنگ را دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.

مشخصات فنی رنگ آکریلیک نما در شرایط استاندارد: (دمای 23 با تلورانس 2 درجه)

  1. خشک شدن سطحی: حداکثر 30 دقیقه
  2. خشک شدن کامل(عمقی): 2 ساعت
  3. میزان پوشش تئوری: در هر لیتر 10-8 متر مربع
  • ميزان پوشش واقعي رنگ آکریلیک نما بستگی به سطح زیرکار، نحوه اعمال رنگ، وسیله کاربرد، ضخامت اعمال شده دارد.
  • زمان خشک شدن رنگ آکریلیک نما به دما، رطوبت و شرایط محیط، تعداد لایه ها و ضخامت رنگ بستگی دارد.

ویژگی های محصول:

  • مقاومت در مقابل قارچ و کپک
  • فاقد سرب و جیوه
  • مقاومت در برابر اشعه uv
  • قابلیت ترمیم دوباره
  • دوام و ماندگاری بالا
  • مقاوم در مقابل فرسایش
  • چسبندگی عالی
  • بوی کم
  • مقاومت مناسب در برابر قلیا، کثیف شدن، پوسته شدن