رنگ روغنی براق آلکیدی شرکت رنگسازی نیپون

در تولید و ساخت رنگ‌های آلکیدی از رزین آلکید استفاده می‌گردد. از سال‌های بسیار قبل که آلکیدها کشف شدند تا به امروز روند تحقیقاتی رو به رشدی را طی کرده اند. امروزه آلکید را به عنوان رزینی با خواص متوسط ولی بسیار اقتصادی می‌شناسند. در بین سایر رزین‌ها به جرات می‌توان امتیاز بهترین نسبت عملکرد به قیمت (Performance-cost ratio) را به آلکیدها نسبت داد. همین باعث شده تا آلکیدها دارای بزرگترین بازار مصرف در جهان باشند.

ساختار آلکیدها:

آلکیدها بر اساس ساختار شیمیای به دو گروه هوا خشک و غیر هوا خشک تقسیم می‌شوند. سازگاری خوب آن با انواع دیگر رزین‌ها و دسترسی آسان و انعطاف در رسیدن به خواص موردنظر، این رزین را نزد رنگسازان بسیار محبوب کرده است. علاوه بر رنگسازان، رزین سازان نیز به آلکید سازی بسیار علاقه مندند. به طور کلی ترکیبی از پارامترهای اقتصاد، تنوع کاربردی، حدود عملکرد دوام و سهولت فرآیند تولید بازار جهانی آلکید را بسیار پر رونق نموده است.

رنگ روغنی براق شرکت نیپون از بهترین و با کیفیت‌ترین رزین آلکید لانگ اویل (بلند روغن) (Long oil alkyd resin) هوا خشک تهیه و به عنوان رنگ رویه تحت تکنولوژی کشور ژاپن برای کاربردهای بسیار متنوعی، فرمولاسیون شده است. رنگ روغنی براق سینتولوکس نیپون که بر اساس آخرین فرمولاسیون موجود در صنایع رنگسازی و سازگار با آب و هوای مختلف ساخته شده است، دارای براقیت بسیار عالی می‌باشد و این براقیت جلوه و زیبایی خاصی را به سطوح رنگ آمیزی شده می‌دهد. این رنگ با توجه به تنوع رنگ و کیفیت آن مورد استفاده نقاشان حرفه‌ای قرار گرفته است و تولید آن روز به روز در حال افزایش می‌باشد.
از دیگر مشخصات رنگ روغنی براق شرکت رنگسازی نیپون و ایرانیان این می‌باشد که با نام تجاری سینتولوکس و با کد 711 در بازار وجود دارد که رنگ آن سفید می‌باشد. این رنگ کاملا براق می‌باشد و با تینر روغنی 550 مخصوص شرکت نیپون که درصد خلوص بالایی دارد، رقیق می‌گردد.

رنگ روغنی براق آلکیدی سینتولوکس نیپون که به عنوان رنگ رویه روی سطوح اعمال می‌گردد، گزینه بسیار مناسبی برای حفاظت از انواع سازه‌ها، در مقابل عوامل محیطی مختلف از قبیل رطوبت بالا و آب و هوای شرجی می‌باشد که عمر مفید سازه‌ها را افزایش داده و دوام و پایداری قابل توجهی روی سطوح دارد. از این رنگ برای رنگ آمیزی درب، پنجره فلزی و چهارچوب فلزی، دیوار، سقف، نرده، انواع ماشین آلات صنعتی، کانکس ها، سطوح خارجی مخازن، حفاظت و رنگ آمیزی سطوح فلزی، گچی، چوبی، آجری، سیمانی و بتنی داخلی و خارجی ساختمان، آردواز، مصارف نیمه صنعتی و دکوراسیون شهری استفاده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های قابل بیان این محصول که زبانزد استادان نقاش می‌باشد، قلم خوری بسیار عالی، ساخت بتونه روغنی تخصصی با رنگ روغنی براق نیپون و همچنین قابلیت اعمال حرفه‌ای رنگ با اسپری می‌باشد. این محصول با دوام در فام‌های متنوع طبق رنگ‌های موجود در کاتالوگ‌های مخصوص شرکت رنگسازی نیپون و ایرانیان و در بسته بندی‌های ربعی، کوارت، گالن، 5 گالن در بازار عرضه می‌گردد. همچنین مادر رنگ‌های، رنگ روغنی براق با کدهای سری 700 در بسته بندی‌های ربعی و کوارت در بازار موجود می‌باشند.

دستورالعمل رنگ آمیزی:

قبل از شروع عملیات رنگ آمیزی، ابتدا سطح را سنباده بزنید و با دستمال مرطوب تمام چربی، آلودگی، گرد و خاک، زنگ‌زدگی و بُراده موجود روی سطح موردنظر را پاک نمایید، وجود هر یک از عوامل فوق باعث کاهش چسبندگی رنگ به سطح فلز می‌گردد. بعد از آماده سازی سطح، رنگ آلکیدی براق را با تینر روغنی با کد 550 شرکت نیپون رقیق نمایید. سپس رنگ روغنی براق سینتولوکس را با استفاده از قلم مو، غلطک و یا پیستوله روی سطح خشک اجرا نمایید. میزان رقیق سازی رنگ با تینر در شرایط استاندارد رنگ آمیزی بر حسب درصد وزنی، با قلم مو 15-10 درصد، با غلطک 10-5 درصد و با پیستوله 20-15 درصد می‌باشد. در صورت نیاز به اجرای مجدد، لایه بعدی پس از مدت زمان حداقل 16 ساعت اعمال گردد. بعد از اتمام کار کلیه وسایل خود را با تینر شستشو دهید.

مراحل اعمال رنگ روغنی براق با استفاده از اسپری هوا (پیستوله):

  1. ابتدا عملیات آماده سازی سطح را طبق روش گفته شده در بالا انجام دهید.
  2. از مناسب بودن سیستم تهویه اطمینان حاصل نمایید.
  3. دما و شرایط محیطی در سرعت خشک شدن رنگ و کیفیت نهایی بسیار موثر می‌باشد.
  4. رنگ روغنی براق سینتولوکس را با حلال مناسب رقیق نمایید. حلال را به تدریج و تا رسیدن به غلظت مناسب به محلول اضافه نمایید و کاملا هم بزنید. غلظت رنگ باید به گونه‌ای باشد که امکان خروج از پیستوله را داشته باشد، اگر رنگ بیش از حد غلیظ باشد، به سختی خارج می‌شود، همچنین اگر رنگ بیش از حد شل (رقیق) باشد، امکان شره کردن آن وجود دارد. دقت کنید که قابلیت حلال خوری، به دمای محیط و غلظت رنگ بستگی دارد.
  5. اسپری را به صورت حرکات یکنواخت و موازی روی سطح حرکت دهید. توجه کنید که رنگ به صورت یکنواخت روی سطح پخش شود و ضخامت در برخی قسمت‌ها کمتر و بیشتر نگردد. پس از اعمال هر دست رنگ، اجازه دهید رنگ کاملا خشک شد و بعد لایه بعدی اسپری شود.

شرایط نگهداری رنگ روغنی براق سینتولوکس:

رنگ را دور از شعله، حرارت، تابش مستقیم نور خورشید، در فضای سرپوشیده و با تهویه مناسب نگهداری نمایید. بعد از مصرف درب ظرف را محکم ببندید. بهترین تاریخ مصرف رنگ در صورت رعایت شرایط انبارداری مناسب تا 2 سال پس از تاریخ تولید درج شده روی درب محصول می‌باشد.

نکات ایمنی:

در صورت خورده شدن این رنگ، شخص را وادار به تهوع نکنید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. در صورت تماس با چشم بلافاصله با آب فراوان شستشو دهید. رنگ را دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید. در هنگام مصرف محصول در فضای بسته حتما از سیستم تهویه مناسب استفاده نمایید.

مشخصات فنی رنگ روغنی براق سینتولوکس در شرایط استاندارد: (دمای 23 با تلورانس 2 درجه)

  • خشک شدن سطحی: 4 الی 6 ساعت
  • خشک شدن کامل(عمقی): 24 ساعت

میزان پوشش تئوری در هر لیتر 10-8 مترمربع

  • ميزان پوشش واقعي رنگ روغنی براق به سطح زیرکار، نحوه اعمال رنگ، وسیله کاربرد، ضخامت اعمال شده دارد.
  • زمان خشک شدن رنگ روغنی براق به دما، رطوبت و شرایط محیط، تعداد لایه‌ها و ضخامت رنگ بستگی دارد.

ویژگی‌های محصول:

  • پوشش عالی
  • دوام و مقاومت بالا
  • چسبندگی عالی
  • براقیت عالی
  • مقاومت مناسب در مقابل رطوبت و خوردگی
  • پایداری خوب در برابر عوامل جوی
  • سازگاری با آب و هوای مختلف