انواع رنگ‌های استفاده شده توسط نقاشان ساختمان

روش های متنوع و گوناگونی برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه وجود دارد که یکی از مهمترین و بهترین روش‌ها برای تغییر و تنوع در دکوراسیون داخلی نقاشی خانه یا ساختمان می باشد. شما می توانید با استفاده از رنگ های متنوع و گوناگونی که وجود دارند، اقدام به نقاشی منزل مسکونی خود کنید و فضاهای متنوع زیبا و تمیزی را به خانه خود ببخشید.نقاشان ساختمان برای نقاشی ساختمان از رنگ های متنوع و گوناگونی استفاده می کنند. ما در این مقاله تحت عنوان انواع رنگ‌های استفاده شده توسط نقاشان ساختمان به بررسی این موضوع بپردازیم. پس از پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع رنگ های ساختمانی

همانگونه که گفتیم امروزه برای رنگ ساختمان گزینه های گوناگون و متنوعی در بازار وجود دارد، که شما می توانید با توجه به نوع دکوراسیون کلی خانه خودتان هر کدام از این رنگ ها استفاده کنید.مهمترین رنگ های که برای نقاشی ساختمان استفاده می شوند عبارتند از:

رنگ پلاستیک

یکی از انواع رنگ‌های استفاده شده توسط نقاش ساختمان برای نقاشی خانه رنگ پلاستیکی می باشد. رنگ پلاستیکی از نوع رنگ های قدیمی ساختمان به حساب می‌آید و در انواع مختلف و با کیفیت های متنوعی در بازار وجود دارد که مهمترین آن رنگ نیم پلاستیک می‌باشد. از مهمترین مزیت های رنگ پلاستیک می توانیم به رنگ آمیزی آسان با این رنگ ها، امکان ترکیب شدن این رنگ ها با آب، قابلیت شستشوی رنگ های پلاستیکی درجه یک، بالا بودن سرعت خشک شدن و پوشاندن عیب دیوارها به دلیل مات بودن اشاره کرد.

انواع رنگ‌های ساختمان

انواع رنگ‌های ساختمان

از طرفی می توان به جذب رطوبت، دوام کمتر این رنگ ها نسبت به رنگ روغنی و عدم اماکن استفاده از این رنگ ها بر روی پنجره و آهن آلات به عنوان معایب این رنگ اشاره کرد.

رنگ روغنی

یکی دیگر از انواع رنگ‌های استفاده شده توسط نقاشان ساختمان رنگ روغنی می باشد. باید بگوییم که رنگ روغنی یکی از قدیمی ترین رنگ های موجود در بازار می باشد، که در سه نوع نیمه براق، مات و براق در بازار وجود دارد. شما می توانید با خرید رنگ روغنی از هر کدام این سه نوع ساختمان خود را به بهترین شکل ممکن رنگ کنید. باید توجه داشته باشید که رنگ روغنی براق معمولاً برای در و پنجره ها بیشتر استفاده می شود. چرا که این رنگ می‌تواند یک عایق مناسب برای جلوگیری از زنگ زدن درب و پنجره شما باشد. رنگ روغنی نیز به مانند رنگ پلاستیکی دارای مزایای می باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

ماندگاری بالای رنگ روغنی

روشن شدن خانه به دلیل انعکاس نور در مواقع استفاده از رنگ روغنی براق از مزایای خرید رنگ روغنی و استفاده آن می باشد.

در کنار این مزایا رنگ روغنی دارای معایبی نیز می باشد، که مهمترین آنها این است که رنگ روغنی ایرادات دیوار و ناهموار های گچ کاری را نمایان می‌کند. یکی دیگر از معایب رنگ روغنی مات این است که کمتر قابل شستشو شو می باشد و جای دستمال روی آن باقی می ماند.

رنگ پتینه

رنگ پتینه یکی دیگر از انواع رنگ‌های استفاده شده توسط نقاشان ساختمان است.رنگ پتینه یکی از رنگ های جدید می باشد، که معمولا در ساختمان های دکوراتیو بیشتر استفاده می شود. تعداد طرفداران این نوع رنگ روز به روز در حال افزایش می باشد. رنگ آمیزی ساختمان با این نوع رنگ به طرح های کارخانه‌ای محدود نمی شود و شما می توانید طرح ها را مطابق با سلیقه خود بر روی دیوار اجرا نمایید.این رنگ طی یک فرآیند به صورت های مختلف به دیوار  حالتی آنتیک و قدیمی می‌دهد و حس و حال سنتی بودن را به فضای خانه شما می بخشد. این رنگ به مانند سایر رنگ ها دارای مزایای میباشد مزایای رنگ پتینه عبارتند از:

دوام و پایداری بالا، قابل شستشو بودن، قابل ترمیم و لکه گیری بودن و دیرتر کثیف شدن از مزایای بارز این نوع از رنگ ها میباشد.

بیشتربخوانید: خرید رنگ روغنی

انواع رنگ‌های ساختمان

انواع رنگ‌های ساختمان

بررسی سایر رنگ‌های استفاده شده توسط نقاشان ساختمان

بجز رنگ های ذکر شده و رنگ های دیگری مانند رنگ اکریلیک ساختمانی، رنگ اکریلیک نما، رنگ بلکا و رنگ مولتی کالر جزع انواع رنگ‌های استفاده شده توسط نقاشان ساختمان می باشد.

امیدوارم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد انواع رنگ های استفاده شده توسط نقاش ساختمان به دست آورده باشید.