برای استفاده از رنگ پلاستیک چه مراحلی را باید طی کنیم؟

برای استفاده کردن از رنگ های پلاستیک باید چه مراحلی را طی کنیم؟ آیا با نحوه صحیح استفاده و اجرای رنگ پلاستیکی آشنا هستید؟ چگونه می‌ توان یک رنگ پلاستیکی را به شیوه‌ ای درست به کار برد؟ برای استفاده کردن از رنگ پلاستیکی مانند هر نوع رنگ دیگری ما باید نکات مهمی را رعایت کنیم، از جمله این که سطوح مورد نظر را پیش از استفاده از رنگ پاک سازی و صاف کنیم، نحوه ترکیب رنگ را بلد بدانیم و غیره. در این مقاله مراحل استفاده از رنگ پلاستیکی را بررسی می‌ کنیم.

برای استفاده از رنگ پلاستیک چه مراحلی را باید طی کنیم؟

نه تنها برای استفاده کردن از رنگ‌ های پلاستیکی، بلکه استفاده از هر گونه رنگ دیگری را باید با توجه به نکات و مواردی که در این قسمت ذکر می‌ کنیم انجام دهید تا رنگ ایده آل و کاملاً جذاب به وجود بیاید، این مراحل عبارتند از:

  1. خشک و تمیز کردن سطح مورد نظر

ابتدا باید سطح مورد نظر را از هر گونه آلودگی، چربی رسوب، زنگ زدگی و غیره تمیز کنیم. چون اگر این آلودگی‌ ها بر روی سطح بمانند و رنگ را بر روی آن اجرا کنیم، قطعاً رنگ جذاب و ایده‌ آل به دست نمی‌ آید و به مرور زمان این رنگ از بین خواهد رفت.

  1. آستر بندی

پس از آن که سطح مورد نظر را تمیز و خشک کردیم، حال نوبت به بتونه کاری می‌ رسد. بسیاری از بتونه‌ ها مانند بتونه پلاستیک آماده در بازار وجود دارند که با استفاده از آن ها یک سطح کاملاً آستر کشی شده و صاف و یکدست به وجود می‌ آید. استفاده از بتونه موجب می‌ شود که سطح کاملاً صاف باشد و و بتوانیم لایه‌ های مختلف رنگی را بر روی آن اجرا کنیم.

  1. ترکیب رنگ مورد نظر و لاجورد

برای این که جذابیت و کیفیت رنگ آمیزی افزایش پیدا کند، مقداری لاجورد به ترکیب رنگ مان اضافه می‌ کنیم. رنگی که آماده می‌ شود را باید از حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد با استفاده از آب رقیق کنیم، ترکیب کردن لاجورد و آب به دفعات مختلف با یک دیگر را با دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری انجام دهید. با این کار می‌ توانید به دفعات فراوان همان ترکیب رنگی را به وجود بیاورید که بار اول استفاده کرده‌ اید.

برای استفاده از رنگ پلاستیک چه مراحلی را باید طی کنیم؟

  1. شروع رنگ آمیزی

پس از آن که ترکیب مورد نظر را آماده کردید، حال می‌ توانید با استفاده از پیستوله، غلتک یا قلمو کار رنگ آمیزی را شروع کنید. البته رنگ آمیزی کردن رنگ‌ های پلاستیکی با پیستوله و غلتک کمی دشوار است و شاید نتیجه کار مطلوبی به دست ندهد.

علاوه بر پیستوله، غلتک یا قلممو، برای اجرا کردن رنگ‌ های پلاستیکی به موارد و تجهیزات دیگری نیز نیاز داریم که از آن جمله می‌ توان حلال رنگ، کاردک، سمباده، بنزین، گچ، پالت رنگ یا ظرف پلاستیکی، شابلون، نردبان، روغن، زیرکار، لیسه و غیره را نام برد.

نکاتی برای رنگ آمیزی با رنگ ‌های پلاستیکی

مراحل اجرا کردن رنگ‌ های پلاستیکی در ساختمان‌ ها با اجرای رنگ آکریلیک ساختمان، رنگ آکریلیک نما و یا رنگ‌ های روغنی متفاوت است که نقاش ساختمان باید به آن ها توجه کند. مثلاً برای آن که بر روی سطوح روغنی رنگ آمیزی انجام دهید، نیازی به آسترکشی ندارید، اما اگر سطوح شما گچی باشد باید آن را سمباده کاری و زیرسازی کنید. رنگ‌ های پلاستیکی غلیظ هستند، فاصله رنگ آمیزی نیز باید کم تر از دو ساعت باشد، به این ترتیب می‌ توان کیفیت رنگ آمیزی را بالا برد.

جمع‌ بندی

در این مقاله مراحل اجرای رنگ پلاستیکی در ساختمان را بررسی کردیم. اجرا کردن رنگ‌ های پلاستیکی آسان است و با رعایت کردن برخی نکات ریز و درشت می‌ توان یک سطح کاملاً صاف و یکدست از رنگ پلاستیکی را به وجود آورد. در سایت نیپون با مراحل اجرا کردن رنگ‌ های پلاستیکی، قیمت رنگ پلاستیک ۲۵ کیلویی، رنگ نیم پلاستیک، مراکز فروش بزرگ مانند مرکز فروش رنگ ساختمانی در غرب تهران، هم چنین رنگ فروشی در بسیاری از شهرها مانند رنگ فروشی اصفهان، رنگ فروشی مشهد، رنگ فروشی کردستان، رنگ فروشی همدان و غیره آشنا شوید.