رنگ آکریلیک روی چه سطوحی قابل اجراست؟

رنگ اکریلیک روی چه سطوحی قابل اجراست؟ موارد کاربرد این رنگ کدامند؟ کاربرد رنگ آکریلیک معمولاً جهت رنگ آمیزی سطوح سیمانی، گچی، آجری، بتنی، برای نماهای داخلی یا خارجی ساختمان‌ ها و… می‌ باشد. رنگ آستری و ضد زنگ آکریلیک نیز برای زیر کار این نوع رنگ استفاده می‌ شود و بر روی سطوح زیرین خارجی یا داخلی ساختمان‌ ها مناسب است. در واقع می‌ توان گفت که رنگ آکریلیک از پراستفاده‌ ترین رنگ‌ ها است که محدودیت چندانی برای استفاده ندارد. در این مقاله سطوح قابل اجرا برای رنگ آکریلیک را بررسی می‌ کنیم.

رنگ آکریلیک روی چه سطوحی قابل اجراست؟

موارد استفاده از رنگ آکریلیک گسترده است و در واقع می‌ توان گفت که این رنگ از جمله پر استفاده‌ ترین و رایج‌ ترین رنگ‌ ها جهت رنگ آمیزی می‌ باشد. اما برخی استفاده‌ های رایج و معمول آن عبارتند از:

  1. رنگ آمیزی مبلمان

از جمله موارد استفاده رنگ آکریلیک صنعت مبلمان است. اگر در منزل خود صندلی‌ های آلاچیقی و یا چهارپایه دارید و می‌ خواهید آن ها را خارج از منزل خودتان نگه داری کنید و یا این که برخی محصولات ، چوب یا پلاستیک دارید، پیشنهاد ما برای رنگ آمیزی آن ها رنگ آکریلیک است. چون علاوه بر آن که قدرت پوشانندگی بسیار بالایی دارد، مقاومت این وسایل را در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و حتی نور و خورشید بالا می‌ برد.

  1. رنگ آمیزی سطوح چوبی

استفاده کردن از رنگ آکریلیک برای سطوح مختلف چوبی یک گزینه کاملاً متناسب و ایده آل است، چون می تواند زیبایی این سطوح را افزایش داده و علاوه بر آن که مقاومت خوبی در برابر آب و یا تغییرات آب و هوایی برای وسایل چوبی به وجود می‌ آورد. نحوه استفاده کردن از این رنگ برای سطوح چوبی نیز بسیار آسان است چون اگر رنگ آماده شده شما دارای غلظت بالایی باشد، به راحتی می‌ توانید مقداری آب به آن اضافه کنید.

رنگ آکریلیک روی چه سطوحی قابل اجراست؟

  1. رنگ آمیزی سطوح سخت و بتنی

مورد دیگری که از رنگ‌ های آکریلیک برای رنگ آمیزی استفاده می‌ کنند، سطوح بتنی و سخت است. این رنگ‌ ها به راحتی می‌ توانند سطوح گچی، سیمانی، بتنی، و غیره را پوشش دهند و حتی مقاومت این سطوح را در برابر عوامل مختلف افزایش دهند. بنابراین اگر هدف شما رنگ آمیزی سطوح سخت مانند سطوح سیمانی و بتنی است پیشنهاد می‌ کنیم رنگ آکرلیک را انتخاب کنید.

  1. رنگ آمیزی درب های چوبی

برای رنگ آمیزی کردن درب‌ های چوبی باز هم رنگ آکریلیک یک گزینه ایده آل و استاندارد است، چون این رنگ‌ ها از تنوع بسیار خوب و بالایی برخوردار هستند و شما می‌ توانید از بین انبوه رنگ‌ های آکریلیک گزینه مورد علاقه تان را انتخاب کنید. در واقع رنگ‌ های آکریلیک دست شما را کاملاً باز می‌ گذارند، چون تنوع بالای آن ها موجب شده است برای محیط‌ های مختلف و سطوح متفاوت قابل اجرا باشند.

نور خورشید معمولاً باعث رنگ پریدگی رنگ‌ ها، تغییر رنگ سطوح و ریزش آن ها می‌ شود، اما رنگ‌ های آکرولیک این مشکل را برطرف می‌ کنند، چون محصولی که با رنگ آکریلیک کاور شده باشد بر روی محیط‌ های مختلف با دماهای متفاوت قابل استفاده است. از طرفی در صورت استفاده از این رنگ‌ ها نیازی به لکه‌ گیری و دیگر رنگ‌ ها نیست، چون قدرت پوشانندگی آن بالا است و در یک روز می‌ توانید حداقل دو لایه از رنگ را برای سطح مورد نظرتان استفاده کنید.

علاوه بر موارد یاد شده این رنگ‌ ها برای رنگ آمیزی خمیر تکسچر، نقاشی بر روی کاغذ، نقاشی بر روی بوم، رنگ آمیزی گچبری‌ ها و غیره نیز کاربرد دارد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله موارد استفاده و کاربرد رنگ آکریلیک را بررسی کردیم. گفتیم که دنیای رنگ‌های آکریلیک بسیار متنوع است و این تنوع باعث می‌شود که برای پوشاندن سطوح مختلف چوبی، سطوح سخت بتنی، سیمانی، درب و پنجره‌ها، کاغذ و گزینه‌های غیره ایده آل و مناسبی می‌باشد، چون این رنگ‌ها از ماندگاری خوبی برخوردار هستند و وقتی بر روی سطوح مختلف استفاده می شود، این سطوح را در برابر عوامل محیطی، تغییرات دمایی و نور و خورشید محافظت می کنند. در سایت نیپون بیش تر با کاربرد و استفاده از رنگ آکریلیک آشنا شوید.