نحوه ترکیب رنگ‌ ساختمانی

با نحوه ترکیب رنگ‌ ساختمانی آشنا هستید؟ آیا می‌توان انواع ساختمان‌های رنگی را با یک ترکیب دیگر و استفاده کرد؟ برخی از رنگ‌ها به طور معمول در بازار وجود ندارند و برای دستیابی به آن نیاز دارند که رنگ‌های مختلف را با یک دیگر ترکیب کنیم که می‌توان آنها را با اصول متفاوتی ترکیب کرد و در نهایت رنگ‌های متفاوت به دست می‌آورد. . در این مقاله ترکیب رنگ‌ ساختمانی را بررسی می کنیم.

ترکیب رنگ ساختمانی

گفتیم که برای به دست آوردن برخی از رنگ‌ها باید رنگ‌ها را با یک دیگر ترکیب کنیم. این ترکیب کردن می‌ تواند با استفاده از دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری انجام شود، به این ترتیب قادر خواهید بود همان ترکیب رنگ اولیه را به دفعات متعدد با این دستگاه به وجود بیاورید. در واقع ترکیب کردن رنگ در نقاشی بسیار حساس است و نقاش باید ساختمان های مورد استفاده با استفاده از رنگ های مختلف ترکیبات خلاقانه را به وجود بیاورد. کاتالوگ‌های ترکیبی از رنگ‌های متفاوت وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن، ترکیب رنگ‌ ساختمانی را به یاد آورد. به طور کلی رنگ‌ها به سه دسته رنگ‌های سرد، گرم و خنثی تقسیم می‌شوند.واضح است که این رنگ‌ها را با ترکیب‌های مختلف متفاوت به دست می‌آورند، پس از آن که ترکیب رنگ‌ ساختمانی را می‌توان انجام داد، حتماً باید نوعی رنگ را تشخیص داد و مقداری که از آن رنگ استفاده می‌شود. را مشخص کنید.

ترکیب رنگ‌ ساختمانی

چند نمونه از فرمول های رایج جهت ترکیب رنگ‌ ساختمانی عبارتند از:

  1. رنگ آبی روشن

این رنگ از ترکیب رنگ سفید با مادر رنگ آبی به دست می‌آید.

  1. رنگ سرخابی

در نتیجه ترکیب رنگ آبی و قرمز رنگ سرخابی ایجاد می شود.

  1. رنگ آجری

ترکیب رنگ‌های نارنجی، تصویری و رنگ قرمز رنگ آجری را به دست می‌دهد.

  1. رنگ سرمه های

ترکیب شدن رنگ آبی با رنگ مشکی سرمه‌های را ایجاد می‌کند.

  1. رنگ کرمی

رنگ قهوه ای کمرنگ با رنگ سفید رنگ کرمی را به وجود آورد.

  1. رنگ خردلی

رنگ خردلی از ترکیب رنگ های زرد و نارنجی ایجاد می شود.

  1. رنگ شکلاتی

از ترکیب رنگ قهوه‌ای و سفید ایجاد می‌شود.

  1. رنگ نسکافه های

رنگ جذاب و پرطرفدار نسکافه‌ای از ترکیب رنگ‌های مشکی، سفید، گل ماش و ایجاد قرمز می‌شود.

  1. رنگ سبز زیتونی

از ترکیب شدن گل ماشی و رنگ‌های آبی، رنگ سبز زیتونی به دست می‌آید.

نکاتی جهت ترکیب رنگهای مختلف با یک دیگر

با وجودی که در ابتدا می‌توان رنگ‌های مختلف را با یک کار بسیار آسان ترکیب کرد، با این حال باید این نکات را رعایت کنید، به عنوان مثال اگر با استفاده از دستگاه‌های ترکیبی از رنگ‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنید، رنگ‌ها می‌توانند بیشتر از آن استفاده کنند. به دست بیاورید، بدون آن که در طی آن تغییری ایجاد شود. این کار با تنظیم دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری انجام می شود.

مقداری لاجورد به رنگ مورد علاقه خود را اضافه کنید، کیفیت لاجورد و رنگ را بالا میبرد.

پس از استفاده از لاجورد رنگ سخت و غلیظ را باید از 40 تا 70 درصد مقایسه کنید. برای رقیق کردن نیز می‌توانید از مایعات مانند تینر استفاده کنید.

اگر قصد دارید چند رنگ بر روی سطح مورد نظرتان اجرا شود، سعی کنید از هر بار رنگ آمیزی کم تر از دو ساعت فاصله بگیرید، به این ترتیب یک رنگ با کیفیت و ماندگاری بالا وجود خواهد داشت.

سخن پایانی

در این مقاله نحوه ترکیب رنگ‌ ساختمانی را بررسی کرد. گفتیم که دنیای رنگ‌ها متنوع است، اما با وجود این تنوع، گاهی اوقات ما نیاز به رنگی پیدا می‌کنیم که به طور طبیعی در بازار وجود ندارد، بنابراین باید آن را با رنگ‌های مختلف با یک دیگر به دست بیاوریم. در سایت نیپون می توانید با نحوه ترکیب رنگ‌ ساختمانی ، آشنایی با رنگ های آکریلیک، رنگ آکریلیک نما، انواع رنگ های پلاستیکی، قیمت این رنگ ها مانند قیمت رنگ های پلاستیکی 5 کیلویی، آشنایی با مراکز فروش انواع رنگ ها مانند مرکز فروش رنگ های ساختمانی در غرب تهران و رنگ فروشی در شهرهای مختلف مانند رنگ فروشی اصفهان، رنگ فروشی همدان، رنگ فروشی کردستان و غیره آشنا شوید.