نحوه کار با رنگ آکریلیک در ساختمان

چگونه کار با رنگ آکریلیک در ساختمان چگونه است؟ چگونه می توان از انواع رنگ آکریلیک ساختمان به نحو احسن استفاده کرد؟ مراحل مختلف استفاده از رنگ اکریلیک در ساختمان به این شکل است که باید ابتدا سطح مورد نظر را به خوبی پاک کنید، سپس از یک لایه آستر استفاده کرده و در نهایت نیز رنگ را بر روی آن اجرا کنید. با رعایت درست این مراحل است که می توان یک رنگ آکریلیک ایده آل در ساختمان را به وجود آورد. در این مقاله نحوه کار با رنگ آکریلیک در ساختمان را بررسی می کنیم.

نحوه کار با رنگ آکریلیک در ساختمان

رنگ‌های آکریلیک معمولاً به صورت رنگدانه‌هایی هستند که در محیط‌های پلیمر آکریلیک و به صورت محلول در آب هستند. به همین دلیل از خشک شدن نسبت به آب مقاوم می‌شوند. نحوه کار با این گروه از رنگ‌ها به ترتیب زیر می‌تواند باشد:

  • آماده کردن سطح و سمباده زدن

برای استفاده از رنگ آکریلیک بر روی هر نوع سطحی از جمله سطوح سنگی، چوبی، سیمانی و غیره ابتدا باید به طور دقیق آن را با سمباده صاف کنید. اگر سطح کار مورد نظر دارای ظاهری صاف باشد، سمباده کاغذی می‌تواند استفاده شود، اما اگر سطح کار منحنی باشد باید از سمباده اسفنجی استفاده شود.

تمیز کردن سطح پیش از رنگ آمیزی بسیار مهم است، زیرا اگر این کار را به درستی انجام دهد رنگ آمیزی خوب و می تواند قبولی نداشته باشد.

نحوه کار با رنگ آکریلیک در ساختمان

  • گردگیری کردن سطح

پس از آن که کار سمباده را تمام کردید، اکنون باید با یک سطح از نظر را گردگیری کنید. چون پس از انجام عملیات سمباده زدن ذرات گرد و غباری بر روی سطح می‌نشیند و نمی‌توان بر روی آن رنگ را اجرا کرد. اگر از پارچه‌های گردگیری استفاده کنید، باقیمانده‌های چسبندگی به خوبی ناخالصی‌ها را از روی سطح پاک می‌کنند.

  • سطح آسترکشی کار

مرحله بعدی و در واقعه پیش از رنگ آمیزی سطح شهر کار است. آسترکشی می‌تواند با استفاده از رنگ اسپری یا قلم مو انجام شود. با این کار شما منافذ ریز و درشت سطح را می‌پوشانید و باعث می‌شود که کیفیت نهایی رنگ افزایش یابد. علاوه بر این که با این کار رنگ کم تری نیز استفاده می شود.

  • در نظر گرفتن زمانی برای خشک شدن آستر

نباید با انواع کریلیک ساختمان یا کریلیک نما رنگ سطح رنگ آمیزی باشد، پس از آن آسترکشی را انجام داد، مدتی صبر کنید تا سطح شما را به خوبی خشک کنید و هیچ گونه چسبندگی هرگز نداشته باشید.

  • شروع رنگ آمیزی

حال که مراحل بالا را پشت سر گذاشته‌اید و رنگ آستری شما نیز به خوبی خشک شده است، می‌توانید عملیات رنگیزی و اجرای رنگ را شروع کنید. برای این کار، نکات مهمی را باید رعایت کنید، از جمله این جملاتی که به مقدار مناسب آب را با رنگ آمیزی تا یک مقدار مناسب به دست بدهید، مقداری لاجورد را در داخل رنگ استفاده کنید که باعث مقاومت و دوام بالای رنگ می شود. علاوه بر آن که بهتر است این رنگ‌ها را با استفاده از دستگاه‌های رنگی ترکیبی انجام دهید تا اگر نیاز به استفاده از رنگ‌ها را تکرار کنید، هیچ مشکلی پیش نیاید و رنگ‌های رنگی به دست آمده کاملاً یکسان باشد.

گاهی اوقات رنگ آمیزی سطوح چوبی، فلزی، پلاستیکی، کاغذی، شیشه‌ای و غیره کمی با یک دیگر متفاوت است و برای برخی از موارد شاید نیاز به کشی یا آسترسازی وجود داشته باشد. برای همین ابتدا نوع سطح را مشخص کرده و سپس مراحل رنگ آمیزی را انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله نحوه کار با رنگ آکریلیک در ساختمان را بررسی کردیم. استفاده از رنگ آکریلیک و رنگ آکریلیک نما و غیره آسان است و تنها نقاش ساختمان باید کمی حوصله و دقت به خرج دهد تا یک رنگ خوب و ایده آل را به وجود بیاورد. در سایت نیپون نحوه کار با رنگ آکریلیک در ساختمان، ویژگی ها و مشخصات این نوع رنگ ها، خرید اینترنتی رنگ نیپون، خرید رنگ روغنی و غیره بیش تر آشنا شوید.