پرایمر آکریلیک چیست و چه کابردی دارد؟

پرایمر آکریلیک (خرید) یکی از موادی است که در نقاشی ساختمان استفاده می‌شود. همانگونه که مستحضرید، نقاشی برای زیباتر کردن سطح دیوار یا سقف است. حتی گاهی به منظور پوشاندن لکه‌ها و کثیفی‌های سطوح مختلف این کار را انجام می‌دهند. اما اهمیت استفاده از پرایمر اکریلیک چیست؟ سایت نیپون در ادامه توضیحات کاملی در رابطه با پرایمر اکریلیک در اختیار شما قرار می‌دهد؟

پرایمر آکریلیک

پرایمر آکریلیک بیشتر برای رنگ کاری استفاده می‌شود. این رنگ‌ها به عنوان نوعی رنگ پوشش اولیه هستند. قبل رنگ کردن ابتدا از این لایه‌های زیری برای پوشش دادن تمامی آلودگی‌ها و لکه‌های روی دیوار و حتی درزها استفاده می‌کنند. در واقع پرایمرها نوعی زیرسازی هستند تا کیفیت رنگ نهایی بهتر جلوه دهد. این پوشش اولیه یک نوع پوشش محافظتی نیز محسوب می‌شود‌. جدا از صنعت ساختمان برای صنعت خودروسازی و چوب نیز از آن استفاده می‌کنند. پرایمرها ضد خش هستند و همین مسئله باعث شده تا هیچ خط و خشی روی دیوار نیفتد. نگران سطوح ناهموار نباشید بلکه با ایجاد لایه‌ای مات و صاف روی سطح می‌توانید ناهمواری‌ها را نیز پوشش دهید. با توجه به مناسب بودن قیمت پرایمر آکریلیک هزینه‌های آن نیز مقرون به صرفه خواهند بود.

رنگ پرایمر آکریلیک چیست و چه کاربردی دارد؟

نقش پرایمر آکریلیک

 پرایمر آکریلیک همان گونه که اشاره شد یک رنگ پوشش دهنده است. قبل از اینکه نقاشی انجام شود ابتدا از پرایمر استفاده می‌کنند. اما وظیفه پرایمر چیست؟

  • پرایمر برای پوشش سطوح مختلف استفاده می‌شود. برای هر سطح بتنی، سنگ، چوب و حتی پلاستیک قابل استفاده است و وظیفه آن پوشش دادن سطح‌های مختلف خواهد بود. گاهی در بسیاری از مکان‌ها می‌خواهید متریال مورد استفاده را با کمک یک رنگ بپوشانید، در چنین مواقعی پرایمر آکریلیک بهترین گزینه است.
  • پرایمر از سطوح مختلف در برابر خراشیدگی، زنگ زدگی و خوردگی محافظت می‌کند. پس حتی گاهی برای محافظت از سطوح مختلف نیز به کار می‌رود.
  • برای پر کردن نقاط ریزش، ترک، چاله‌ها و حتی خشکی‌ها پرایمر استفاده می‌شود.
  • برای نقاشی پرایمر به سبب ثبات رنگ اهمیت دارد، چرا که باعث می‌شود در برابر تغییرات دمایی رنگ ثابت باقی بماند. پس به نوعی می‌توان گفت یک عایق حرارتی است.

ویژگی های پرایمر آکریلیک خوب

پرایمر آکریلیک هم اکنون یکی از زیرسازهای قبل از رنگ کاری بسیار پرکاربرد محسوب می‌شود. به دلیل کیفیت نهایی کار با استفاده از پرایمر، این محصول با استقبال زیادی مواجه است. این پوشش اولیه یا لایه اولیه بسیاری از ‌لکه‌ های سطوح مختلف دیوار یا سقف را می‌پوشاند. اما شما عزیزان در رابطه با تمامی ویژگی‌های یک پرایمر آکریلیک مناسب چه می‌دانید؟

  • نحوه اجرای این پرایمرها کار بسیار راحتی است قطعاً که اجرای سریع و آسان پرایمر آکریلیک به سبب غلظت مناسب آن است.
  • این پرایمرها ضد قارچ و کپک هستند. برای بسیاری از مکان‌هایی که در معرض رطوبت، قارچ و کپک می باشند، پس قطعاً به عنوان یک لایه زیری مناسب خواهد بود. معمولاً آشپزخانه، سرویس بهداشتی و استخر همگی در معرض قارچ و رطوبت هستند
  • بوی پرایمرهای آکریلیک کم است و به همین سبب بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.
  • غلظت پرایمرها بسیار زیاد است و همین مسئله باعث شده تا به راحتی اجرا شود.
  • قدرت چسبندگی پرایمرها بسیار زیاد است و بلافاصله روی سطوح مختلف قرار می‌گیرند.
  • پرایمر در سریع‌ترین زمان ممکن خشک می‌شود، پس روند رنگ کاری را نیز سرعت می‌بخشد.
  • از این لایه زیری برای تمامی سطوح مختلف داخلی و خارجی نظیر سطح سیمانی، سطح گچی، سطح چوبی و غیره می‌توان استفاده کرد.
  • کیفیت رنگ را افزایش می‌دهد. با پوشانندگی قوی ‌ترک ها و حتی درزها باعث می‌شود تا کیفیت رنگ نهایی بهتر شود.
  • حتی می‌تواند رنگ رویه یا نهایی را در برابر تمامی محیط‌ های قلیایی و رطوبت محافظت کند.

نتیجه

پرایمر آکریلیک جزو یکی از مواد پرکاربرد برای نقاشی محسوب می‌شود. در واقع پرایمرها یک لایه زیری یا یک پوشش زیری هستند که قبل از رنگ کردن از آن ها استفاده می‌کنند. مزایای پرایمر نظیر ثبات رنگ و بهبود کیفیت آن باعث شده تا مورد توجه باشد. همچنین آلودگی‌ها را می‌پوشاند و باعث پر کردن شکاف‌ها یا ترک‌ها می‌شود. اما پرایمر آکریلیکی که کیفیت مطلوب نداشته باشد، هرگز این ویژگی‌هایی شامل آن نخواهد بود. برای خرید بهترین پرایمرهای آکریلیک با ماندگاری بالا همین حالا با کادر شرکت نیپون تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه پاسخگوی سوالات و نیاز شما عزیزان هستند.