کاربرد بتونه فوری چیست؟

کاربرد بتونه فوری چیست؟ از بتونه فوری چگونه و برای چه سطوحی استفاده می کنند؟ آیا با کاربرد انواع بتونه فوری و بتونه پلاستیک آماده آشنایی دارید؟ معمولا بر روی بتونه های سنگی از بتونه فوری استفاده می کنند، به این ترتیب سطح مورد نظر را جهت رنگ آمیزی فوری آماده می کنند. بتونه کاری در این شیوه با استفاده از لیسه و کاردک انجام می شود و پس از انجام عملیات بتونه کاری این بتن فوراً خشک می شود و بلافاصله نیز می توان عملیات رنگ آمیزی و نقاشی را بر روی آن انجام داد. در این جا به بررسی کاربرد بتونه فوری می پردازیم.

 

بتونه پلاستیک آماده خرید اینترنتی رنگ نیپتون

کاربرد بتونه فوری چیست؟

 

کاربرد بتونه فوری به این شکل است که بر روی بتونه سنگی از این نوع بتونه استفاده می شود تا سطح مورد نظر ما را برای رنگ آمیزی فوری آماده کند. بتونه فوری با استفاده از لیسه و کاردک استفاده می شود و پس از آماده کردن باید آن را در فاصله ۵ تا ۱۰ دقیقه استفاده کنیم، چون خیلی سریع خشک می شود و کارایی خودش را از دست می دهد. برای مشاهده  تفاوت‌های بین رنگ‌روغنی و رنگ های دیگربه این لینک مراجعه بفرمایین.

اجزای تشکیل دهنده بتونه فوری :

در واقع بتونه فوری مبتنی بر رزین نیترو سلولز است و به صورت ماده تک جزئی می باشد که جهت پر کردن ناهمواری های سطوح کاربرد دارد‌. موادی که این خمیر پودری را تشکیل می دهند معمولاً آب و روغن است و برای رقیق کردن آن نیز از تینر فوری استفاده می کنند. از بتونه فوری برای ترمیم کردن آسیب‌ دیدگی‌ های سطوح، محافظت کردن از بدنه برخی از ماشین آلات و… استفاده می شود که از کاربردهای مهم آن همین موارد می باشد.

ویژگی ها و نحوه استفاده :

ویژگی های خوب و قابل توجه آن نیز دلیلی بر کاربرد گسترده آن همانند بتونه پلاستیک آماده  برای مصارف مختلف می باشد. رنگ کردن آن نیز با استفاده از تینر فوری انجام می شود. البته جهت بازدهی خوب بتونه فوری انتخاب تینر مناسب بسیار با اهمیت است، چون می تواند در شکل دهی کیفیت و رنگ نهایی تاثیر خودش را اعمال کند و از طرفی چون تینرها با خواص و درجات مختلفی وجود دارند، انتخاب کردن آن باید با دقت بالایی انجام شود. برای انتخاب آن باید به بی رنگ بودن و بوی تند آن توجه داشته باشید که از نشانه های حلال های با کیفیت و خوب هستند و میزان کیفیت و خلوص تینر را نشان می دهند. البته باید به سرعت بالایی استفاده شود چون با سرعت زیاد تبخیر می شوند. یعنی این نوع از تینر ها برای کارهای فوری مانند استفاده کردن از بتونه فوری تولید شده‌ اند و در صورت استفاده کردن از آن‌ ها باید سرعت عمل بالایی داشته باشید، چون اگر درب محصول را باز کنید و مدت زمان استفاده کردن از آن با تاخیر باشد، کارایی و کیفیت آن از بین می رود.تفاوت‌های بین رنگ نیم پلاستیک و رنگ‌های دیگر مانند رنگ‌های روغنی و اکریلیک در این لینک قابل دسترس است.

از مهم ترین و اصلی ترین کاربردهای بتونه فوری می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • بتونه فوری به علت انعطاف بالا، چسبندگی و دوام خوب برای پوشاندن ناهمواری ها کاربرد خوبی دارد.

  • بتونه فوری از آن جایی که بسیار سریع خشک می شود، اجازه نشستن هیچ گونه گرد و غبار را نمی دهد و سطح ما کاملاً تمیز خواهد بود که موجب می‌ شود کیفیت رنگ اصلی به خوبی حفظ شود.

  • رنگ آمیزی کردن با بتونه فوری کار آسانی است.

  • این نوع از بتونه ها قابلیت پوشش دهی مجدد و رنگ کاری مجدد را دارند.

  • بتونه فوری با شرایط جوی مختلف سازگار است و می‌ توان از آن در شرایط آب و هوایی مختلف و متفاوت استفاده کرد.

مشخصات بتونه فوری :

برای آشنایی با کاربرد بتونه فوری، آشنایی داشتن با مشخصات آن نیز لازم است تا بتوان به نحو احسن از آن استفاده کرد. برخی از مشخصات این نوع از بتونه ها عبارتند از:

  • قدرت پوشش دهی خوب و بالا برای ناهمواری ها و ایرادات موجود بر روی سطوح

  • خشک شدن سریع و در مدت زمان بسیار کم پس از آماده شدن

  • انعطاف و دوام خوب و بالا

  • سمباده خوری خوب

  • براق بودن

  • قدرت چسبندگی خوب بر روی سطوح به ویژه سطوح فلزی و چوبی

 

بتونه پلاستیک آماده خرید اینترنتی رنگ نیپتون

نتیجه گیری 

مطلب تاثیر رنگ نیم پلاستیک بر زیبایی و ماندگاری کار در طولانی مدت را نیز برای اطلاعات تکمیلی در مورد موضوع این مقاله  می توانید ملاحظه بفرمایین.در این مقاله بتونه فوری را معرفی کردیم. این بتونه ها همان گونه که از اسمش مشخص است، به طور فوری استفاده می شود و کارایی های زیادی جهت صاف کردن سطوح مختلف دارند. سایت Nipponpaint.ir بتونه فوری و بتونه پلاستیک آماده نحوه استفاده از آنها را برای شما توضیح می دهد.